01 januar 2007

Blanke ark

Når jeg i perfekt fugleperspektiv ser kjente landemerker under meg, brer varmen seg som om jeg allerede kjenner solen som på årets nest siste dag velger å markere de hvitkledde fjelltoppene bakenfor - som for å la bruden skinne alene. Julelysene, som utente tidlig i oktober bare virket irriterende og harry, gjør nå den lille byen vår om til en sør-fransk versjon av Skomakergata. Og det er liv i gatene og lysene viser vei rett ned til havet. Fyrtårnet på Cap Ferrat blinker det nye året inn, månen er nesten full og bare skyene beveger stjernene. Her er det fredelig og godt å gå ut av et gammelt år og inn i et nytt. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre måte å tilbringe årets første dag på enn å plukke steiner på stranden og så gå hjem og male dem. Med ei som har vøri fire år i romjul'n. Godt nytt år.

3 kommentarer:

EarlGrey sa...

Nå fikk jeg lyst til å ta en tur på stranden jeg også! Om de er fire eller syv; de gir uansett høytiden litt mer mening og magi enn den ellers ville ha hatt. Slik er det for meg i alle fall..

Godt nyttår til deg også Unni :o)

Rockette sa...

Godt nytt år ønskes deg og dine:-)

Unni sa...

Earl Grey - ja, det gjør de. Det er godt de deler magien med oss...

Et veldig godt nytt år til dere begge :-).