22 april 2006

Magnolia

 

De sa at våren i Lux er vakker. Det er riktig, det. Posted by Picasa

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, til en Totning fra en annen...jeg holdt på å skrive inn en kommentar til deg, men jeg var visst på feil sted...,så jeg sendte kommentaren som mail til deg (trur eg..)Jeg var litt slarkete i fingrene, så plutselig var jeg bortom en tast, og kommentaren min ble sendt som mail...eh...trur eg....
Vel, innlegget ble ikke helt ferdig heller....hvis du mottok noe,kan du gi et lite hint, så skal jeg fullføre innlegget....eller så kan jeg skrive det på nytt..Hilsen Skreiaværingen

Unni sa...

Det er mulig det er en kommentar på vidvanke, for jeg kan bare se å ha fått kommentaren om kommentaren, i hvert fall på de nyere innleggene. Så skriv gjerne mer :-). Hyggelig med kommentarer, nemlig, og de florerer ikke akkurat :-).

Anonym sa...

Det jeg holdt på å skrive i går,som ble borte i universet et sted, var at du må nyyyyyte den nydelige våren i Lux, og ta vare på alle små øyeblikk med dine søte små!!
Tiden går så fort!!!Så altfor fort!
Jeg holder på å forberede konfirmasjon til yngstegutten, og jeg syns det var i forgårs han ble født!
Eldstemann skal snart ta førerkort...hjeeelp!!!Hvor ble tida av??Jeg føler meg som 20 fortsatt,men runder snart 43!!!HJEEEELP!!!!!
Jeg forstår min gamle mor bedre og bedre for hver dag som går, når hun i alle år har sagt at tiden går så fort, og småbarnstida kommer ikke tilbake....

Våren her på Toten er forresten ikke noe å rope hurra for.(vær glad du er der du er!!!)

Konfirmasjonen skal vi ha i telt i hagen 20.mai, men hvis det ikke plutselig blir veldig mye penere og varmere i været, får jeg bokstavelig talt kalde føtter...
Men, med tykke bunader, stillongs, og makkotrøye under blusa går det vel på et vis..Vi skal røyse teltet fullt med varmeovner, så vi får håpe at de giktbrøtne ikke blir veldig mye værre etter denne dagen..

Nyt magnoliaen!!Den var nydelig!!!
Jeg venter med lengsel på at syrinene i min gamle hage skal sprette.Da er det kos, da.
Plutselig er det så godt og varmt at man kan sitte ute i hagen til langt på kveld med et glass vin, mens bekken sildrer forbi...Å, jeg lengter!!
Å, så før man får sukk for seg, er høsten her på ny, og et nytt år har gått...
Men, vi får henge på!!!!!
Hilsen Skreiaværingen

Unni sa...

Jeg har vel såvidt vært innom dette med tid her på bloggen, og jeg ikke bare tror, jeg vet du har rett i det du sier. I morgen har vi to tenåringsjenter (ulp!). Jeg henger med så godt jeg kan, men det går litt for fort i svingene...
Alder er også en rar ting, og muligens bare tall :-). De sier nå i hvert fall at dagens 30-åringer er som gårsdagens 20-åringer, 40-åringer som 30-åringer o.s.v.
Våren bør bætterdø meg komme til Toten i løpet av et par uker, da vender nemlig vi snuten dit. Men syrinen drøyer nok lenger enn det! I mellomtiden nyter jeg magnoliaene, ja, som bare blir mer og mer praktfulle. Vi har en veldig vakker gatesnutt rett ved oss som heter Rue des Roses (Rosegata). Jeg har omdøpt den til Rue des Magnolias og skal vi noengang flytte her i Lux, skal jeg bo der - med et magnoliatre i hagen.

Gratulerer med konfirmanten og lykke til med maikonfirmasjon!

Anonym sa...

AAAAA, nydelig Unni :)
Det er mange av den typen magnolia rundt her også, som jeg ser fra viduet :)

Vårt tre skal visstnok "bare" bli 4-5m høyt og 4-5 m bredt, så er det bare å vente å se da ;)Gleder meg allerde til neste vår, hehe :)

Manuel Tendero Gil sa...

hermasa composicion