13 februar 2008

Vår i meg




Alt er det samme
Samme morgen samme bord og stol og dør
Allikevel kjennes verden ny
og ingenting som før
Noe skal skje men jeg vet ikke hva og når
Det nye livet står og holder pusten utenfor

Vår på vei
En fremmed hvitveis lister seg
Hemmelighetsfull og blek som jeg
Vår i meg
Tør jeg tør jeg

Og en som trodde
Dette sterke søte suget var forbi
Kan finne krefter til å reise seg
og gå og være fri
For kan hende blir det utdelt
nye kort hver vår
Til dem som tør å prøve lykken
Enda et år

Vår på vei
En fremmed hvitveis lister seg
Hemmelighetsfull og blek som jeg
Vår i meg
Tør jeg tør jeg
Tør jeg tør jeg

Kom hit og syng duett med meg
Kan vi bli søsken
Vår og jeg vår og jeg
Vår i meg
Tør jeg tør jeg tør jeg tør

Vår i meg
En skjelvende hvitveis lister seg
Hemmelighetsfull og blek som jeg
Vår i meg
Tør jeg tør jeg tør
Jeg tør jeg tør

- Anne Grete Preus

Ingen kommentarer: