06 februar 2008

Troll til kjerring?

Jeg har visst blitt tagget! Det har aldri skjedd før. Så, på Rockettes oppfordring - Kjerringtesten!

Hvis du ikke er sikker på om du holder på å bli, eller kanskje allerede ER kjerring, bør du ta kjerringtesten. Hvis du nikker gjenkjennende til mindre enn 5 av kjerringtegnene under, kan du slappe av vel vitende om at du langt fra er noen kjerring. Treff på 5 -10 kjerringtegn viser at du er i faresonen. 10 - 20 JA viser at det definitivt er fare på ferde, mens over 20 JA tyder på at du burde gått av med pensjon.


Du bruker mer penger i uka enn i helgene
Det kan faktisk hende. Har ikke oversikten.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Er en dukhater og det som eventuelt måtte finne veien oppi blomsterpotter her i huset må pent klare seg selv.

Du rydder jevnlig i dypfryseren
Er en gang i året jevnlig?

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”
Hva er hurtigvin?

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Sjelden, og hvis jeg gjør det er det et resultat av tilfeldigheter heller enn planlegging.

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær

Har ikke noe forhold til gjær, bollebakeren i huset er ikke meg.

Du synes middag kl 19.00 er sent
Litt sent med barn. Tidlig uten barn.

Du har fem kasser med julepynt
Er ikke så glad i jula jeg, og dermed ei heller julepynt, men siden jeg nå ser julen gjennom barneøyne igjen, så har det forandret seg litt. Har en kasse.

Du kjøper julepynt på salg i januar
Ulp! Jeg tror jeg har gjort det én gang faktisk, på Shishi på Sankthanshaugen.

Du snakker helst med kvinner på fest

Ja, på jentefest.

Du blir lykkelig over en ny kjele
Mmm...tefal....teflon....musikk i mine ører. Juuust kidding - men det som havner oppi kjelene kan jeg bli lykkelig over!

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester
Tihi...kunne blitt interessant.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer
Nei. Operamint. Juuust kidding.

Du spiser alltid rekecocktail til forrett
Hallo! Dette er 2008.

Du synes det er festlig med fiskekabaret
En festlig fiskekabaret...en festlig fiskekabaret... Nei.

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor
Har både broderte duker og svigermor, men det er ingen sammenheng der. Ligger på kottet (dukene altså).

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie
Jeg har hatt med en pai en gang på en av få hytteturer. Men det var ikke i påsken, så der slapp jeg unna et kjerringpoeng.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter
Riktig festlige, det har jeg alltid syntes. Juuust kidding.

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt
Nei.

Du har tellekant på trusene
Jeg tror det er et års tid siden jeg lærte hva tellekant er. Og for ordens skyld - nei.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe
Vet dere hva, når jeg husker det ja, av miljøhensyn. Men de ligger slengt i bilen og ikke pent sammenbrettet i vesken. Snek meg unna et poeng der også.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger
Polet??? Ha, ha, jeg bor i Mellom-Europa.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben
Hadde jeg hatt balkongkasse, og hadde den vært praktfull, tror jeg neppe jeg hadde kommet på å ta bilder av den og langt mindre vist dem fram.

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino
Nei.

Du får såpe i julegave
Ja, hjemmelaget av barnas grandtante hver jul. Men det er da for svingende ikke min skyld?

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker
Nei, selv om jeg synes løshår er ekkelt. Lurer litt på hva baktankene kunne vært?

Du bruker samme tepose to ganger
Nei, er en sløser.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil
Nei.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset
Nei.

Du har våtservietter i bilen
Ja, hvis bleietørk teller.

Du soler deg i vanlig BH
Vanlig BH = kjerring, uvanlig BH = ikke kjerring? Men nei.

Du danser swing til all slags musikk
Fasting med knesvikt. Nei, danser helst alene eller med en datter.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret
Æhem....(rødme)

Du kjøper “gode” sko
Jeg tror ofte det, men bommer som regel.

Du har paraply i håndvesken
Hva tror dere her som det regner hele tiden? Men nei, glemmer den oftere enn jeg tar den med.

Du tar selv initiativ til slektsstevne
Ha ha! Det kunne sikkert også blitt interessant.

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass
Nei.

Du bruker sukkerbit til kaffen

Dypper den og drikker fra skåla. Nei, men må helst ha noe søtt til espresso.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap
Kaffeselskap her = champagne og snacks. Jada...

Jeg gir meg selv et halvt poeng for pengeforbruk i uken vs helgen, et halvt for å kjøpt julepynt i januar en gang, et halvt for å dra rundt på miljøvennlige handleposer og æhem..et helt for svømmestilen*. Det skal jeg leve med.

Men dere - finnes slike kjerringer lenger da?

* Til mitt eget forsvar, ble jeg slått i hodet med noe hardt av en psykisk utviklingshemmet gutt da jeg var lita jente og gikk under vann. Har siden fått panikk hvis jeg får hodet under vann.

Ingen kommentarer: