27 februar 2008

Lang stang

Forrige innlegg minnet meg på en episode på Sankthanshaugen for noen år siden.
Jeg trasket hjemover. Foran meg gikk en mann og trillet sykkelen sin. Det som fikk meg til å legge ekstra merke til ham, var at han var drøye to meter og usannsynlig tynn. Idet jeg skulle passere ham, stakk han til min store forskrekkelse ansiktet klin oppi mitt og skrek "LANG STANG!!"

Etter den første forskrekkelsen, lo jeg ukontrollert hele veien hjem og i mange dager etterpå. Det gjør jeg forsåvidt fortsatt når jeg tenker på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eeehh.."javel..", som de sier her nede.

La du merke til om vedkommende trillet på en barne-/damesykkel? (Det kunne jo i tilfelle forklare ønsket om en lengre stang...)

Det fins vel forsåvidt endel andre plausible forklaringer også..

Unni sa...

Ja, jeg gjorde det - han hadde en herresykkel. Rent bortsett fra at han faktisk var en lang stang, kan det sikkert være mange grunner til utbruddet ja :-)