04 mai 2006

Askepott kommer ikke på ballet

Koret er invitert til å synge i et sølvbryllup. I utgangspunktet hverken noe å skrive hjem om eller i en blogg om, men når paret heter Henri og Maria Teresa, kan det være verdt å nevne. Fine navn - so what? Vanligvis er jeg ikke opptatt av titler, men for å presisere, kan jeg jo også nevne at paret innehar titlene Storhertugen og Storhertuginnen av Luxembourg. Når festivitasen går av stabelen, befinner vi oss der vi vanligvis aller helst vil være, i Villefranche. Men jeg synes faktisk det er såpass surt å gå glipp av dette, at jeg et øyeblikk eller tre vurderte å fly opp og ned for å være med på moroa. Så - der avslørte jeg meg vel som kjendiskåt og/eller skaprojalist! Men, men, jeg slipper da å lure på hva som er passende antrekk i en mottagelse med Europas kongelige. Det ville jo vært kjedelig å måtte kjøpe en ny, dyr kjole bare til en slik anledning...

Ingen kommentarer: