16 desember 2006

Champagnekampanje


Sjampanjekampanje er kanskje et enda mer festlig ord, men jeg nekter altså å skrive sjampanje. Kanskje noe av det samme som de gamle damer som fortsatt skriver nu og efter, men ikke helt. Champagne er tross alt en region i Frankrike, ikke så altfor langt herfra, og ekte bobler kommer bare derfra. Punktum. Og som vår svenske venn uttrykte det (og som virkelig ga E blod på tann - eller skal vi si bobler i blikket): För dom har ju så mycke god sjampanj her i Luxemburj! Hvorpå vi prompte begynte å drikke mer bobler. Han kunne også sagt - god og rimelig: Prisnivå / gjennomsnittinntekt = bobler på husholdningsbudsjettet for folk flest. Dertilhørende delikatesser som østers bugner det av i disse dager. 1/2 kg østers = 1 pølse på Narvesen. Valget er ditt (men hold for all del Idun ketchup langt unna østersene!) RimiRemaKiwi er en gigantisk nedtur etter matkampanjene i butikkene her - det være seg champagne-, østers-, vilt-, trøffel- eller foie gras sådanne. Bare for å nevne noen. Vi kan altså snakke om en viss champagnekultur. For eksempel er det standard prosedyre i barnebursdager at de voksne blir bedt på champagne med nogo attåt. Helt greit for oss!
(Jule)budskapet og/eller nyttårsforsettet blir dermed ganske klart: Drikk mer champagne!

Ingen kommentarer: